Träna, träna, trääänaaaa!



Idag var det träningsträff och alla var nog lite småstressade över läxan som ska sitta till helgen. Jag gjorde misstaget att släpa med mej mammas Kelly, som måste ha ett löp på g för hon är helt tokig. Piper och stressar (gör hon ju alltid men nu var det värre än vanligt) har glömt allt vi har gjort innan och klarade inte ens av lite targetträning som annars är hennes paradnummer. Så hon fick mest sitta vid sidan och stressa mej med sitt pipande.

Muhze har gått från en blyg liten kille till ett litet monster på träffarna. Han känner ju Tina och Anna nu och vet att deras hundar aldrig rusar fram, så då gör han det istället. Och stundtals fick varken Kelly eller Millie vara ifred. Att sitta i väskan var inte att tala om och hade jag den inte på mej rymde han alla chanser han fick. Mitt lilla monster =)
Muhze och jag tränade lite nostarget i handen och man såg verkligen hur hans små grå fick jobba. Men han klarade det perfekt och det gjorde ingen skillnad om jag bytte hand eller flyttade på den mellan klicken.

Med Millie blev det flyt i stå, sitt och ligg framför mej samt när jag går baklänges. Hon är verkligen duktig men vi började med stå och det hängde sen med under hela passet. Jag började träningen med ett litet pass med Muhze och Millie blev verkligen laddad av att få sitta och vänta. Vi tog mkt mer pauser idag och jag tror att det kan vara bra för henne istället för att bara ösa på som vi brukar.

Nu ska vi bara se om jag kan få dispens för lille Muhze under helgens kurs, vill inte lämna honom hos mamma.

Kommentarer
Postat av: Tina

Aha det var därför Freddies svans gick i hundranittio. Klokt med pauser, mindre klokt med 3 hundar kanske :-). Ni gör i alla fall strålande framsteg. Muzhe är bara för go men vilket energiknippe.
Hör av dig om du vill åka med på lördag.
Tina
ps. Kan du ta dig till någon lämplig plats på torsdag + släpa med dig bur till Millie kan du åka med mig.

2008-04-22 @ 17:01:23
URL: http://workinglabs.wordpress.com
Postat av: Anna H

Duktig Muhze och matte! Vad roligt att få börja från början med en ny valp :)

// Anna

2008-04-24 @ 00:07:59
URL: http://web.telia.com/~u25803499/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0