Träningsträff och valpnamn

Lilla valpen heter Thrisztan i sin stamtavla och kallades Trisse av sin uppfödare. Jag har klurat, letat på nätet och frågat ut alla kompisar om namn på T som skulle passa men har inte hitta nått som jag har fastnat för. Trisse blev till "kissen" eftersom han är som en liten katt. Men det är ju inget bra namn på en liten hund!
Hans mamma heter Myzlih och pappan heter Brahze och slår man ihop dem blir det typ Muhze (uttalas Musse). Känns som ett passande namn på det lilla lakritstrollet och han lyssnar bra på det. Dessutom tycker jag att Millie och Muhze passar bra ihop =)

Idag var det träff med min träningsgrupp. Jag är så jäkla glad att jag har hittat trevliga och kunniga klickertränande människor att träna med! Det är verkligen motiverande för sånna som jag, som annars kan ha lite svårt att få ändan ur...
Eftersom alla mina vanliga hundvakter vägrade hänga med Muhze fick han helt enkelt följa med. På långisarna med Millie har han suttit i min väska och spanat, när vi har stannat och tränat somnar han oftast så jag tänkte att det kanske skulle funka nu med.
Tryggare valp får man ju leta efter! Vi åkte pendel en station medan Muhze bara myste i min famn. Väl på plats tog han en kissrunda, spanade lite på de andra hundarna och sen bäddade jag ner honom. Han satt och tittade på en liten stund för att sen somna med hakan hängades utanför. Mitt lilla ylle!
Snälla Anna körde hem oss och Muhze sov hela tiden.


image29


Millie och jag tränade en del på vår framförmapp. Vi jobbade med att få flytsitt och stå både i stillastående och när jag backar. Grisen fattade ganska direkt vad som väntades av henne när jag började backa och var klockren som vanligt. Om jag bara hade slutat locka och hjälpa lite tidigare i vår träning hade vi kommit mycket längre än var vi är idag, men det är alltid lätt vara efterklok...
Sen fick tjejerna kolla på Millies backa som har blivit lite hackigt. Fick några bra tips och ideer och det såg ganska bra ut under några repetioner.
Vi gick igenom lite fotarbete i fotgåendets svängar och halter och pratade lite sökträning. Jag har äntligen hittat en sökgrupp där vi kan hänga med och de kör helt efter canis sätt att träna sök. Ska bli jätte spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0