Städnojja



De som känner mej vet att jag inte är den mest ordningsamma människan, det råder ett ordnat kaos i min lägenhet och i mitt liv. Men eftersom jag har en envis förkylning som inte vill ge sej har det blivit en hel del eftermiddagstv på sista tiden och har man bara 1:an, 2:an och 4:an är utbudet minst sagt begränsat.

Jag har med skräckblandad förtjusning följt ett städprogram där de går hem till människor, som är väldigt mkt sämre på att städa,  filmar deras äckel, tar bakterierprover och städar upp skiten. Efter att ha sett vad som gror i deras kylskåp, badrum och sängar har jag nu blivit städgalen! Numera dammsugs det var tredje dag och alla golv torkas minst en gång i veckan. Jag har städat ugn, spis, kylskåp, spisfläkt, badrum, köksskåp och garderober med en sån noggrannhet att jag förvånar mej själv. Och varje dag är det ett nytt städprojekt på gång; dagens är soffan och alla hundfiltar. Här om dagen höll jag tom ett litet föredrag för mamma om vad som kan växa i hålet där vattnet ska rinna ur kylskåpet. Börjar känna mej som en liten pensionär! 

Det tråkiga är väl att när man är klar med allt finns det inte jätte mycket tid att njuta av det för då måste man börja om från början igen...


-


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0