Träääning



Mitt liv har kommit i vägen för hundträning sedan vi kom hem från landet. Nu har jag även åkt på en jääävla förkylning som gav med sej men nu har kommit tillbaks med nya kraft vilket ledde till att jag missade 3:dje träffen på klickertränarkursen =(

Idag plockade jag fram Pigge för att Millie skulle få busa lite. Å jäklar va laddad och blev! Hon värmde upp lite och sen kastade hon sej över Pigge och jobbade HÅRT för sitt godis. Vi var tvugna att ta pauser för att jag skrattade så mycket! Tänk att det bara behövs några minuter med Millie för att man ska glömma allt det tråkiga och hur ens hjärta värker. Hon är så underbar min lilla tös!

Så vi gav oss ut på fältet och trängdes med alla galna rugby-människor för att träna upp middagen. Millie jobbade igenom framförmappen och vi fick direkt flyt på fot, ligg och stå. Muhze var duktig och tog det lugnt när Millie jobbade men så fort vi börjar leka så går han upp i varv.
Muhze fick dutta i handen och bjuda på sitt. Men han var ganska störd av rugbyträningen där de vrålade och blåste i visselpipor så jag ställde inte för stora krav. Han lekte dock som en liten galning med bollen på snöre och kommer direkt  tillbaks jag kastar den.

På vägen hem blev vi anfallna av en katt. All Millies antijaktträning är som bortblåst eftersom hela Årstas kattpopulation verkar ha gått samman och bestämmt att de ska kasta sej över oss alla chanser de får.


-


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!

Kul att ni är igång med blogg och träning igen. Tråkig tmed träffen, hoppas du kom iväg på vardagsgruppens träff istället.

Bra att du drar igång klickerträffarna, ska bara hitta ett hål i min kalender.

Tina

2008-08-28 @ 15:59:16
URL: http://workinglabs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0