Dagens ord är; targetöverföring.



Jag hittade en ihopfällbar targetpinne som jag lyckades tappa bort innan jag ens hann använda den himla Så en del av Millies middag tränades upp med hjälp av den.

I början var det svårt att träffa längst ut på targetpinnen med nosen, så Millie började mitt på och jobbade sej ut till knoppen längst ut tycka om Gör om gör rätt! När poletten hade trillat ned körde vi targetöverföring till min fot, stolsben och nykelhålen på tv-skåpet. Det handlade inte så mycket om slutprodukten, utan vi tränade mest på att träna.

Sen var det att "baktassarna i matskålen" som gällde. Millie är en jäkel på att använda bakdelen men oj va svårt det kan vara att stå i en matskål. Hon vill helst ställa sej med tassarna på kanterna och balansera kockoTill slut fick vi till det ganska bra och nu är nästa steg att få i tre och till slut alla fyra tassar samtidigt. Man ska ju tänka positivt, men jag tvivlar på att det kommer gå vetinte

Sista utmaningen var targetöverföring med post-it lappar till Millies tassar. När vi har tränat det här tidigare har hon haft lite problem med höger framtass, av någon konstig anledning. Idag var det inga problem alls med framtassarna så vi provade med baktassarna också. Grisen har en helt underbar teknik för att nå sina baktassar med nosen och jag ska försöka filma det och lägga upp det här vid tillfälle  hihi



-


Kommentarer
Postat av: Sara Zappa & Stimm

Låter dö kul jag vill se filmen :D

2008-12-29 @ 22:40:35
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Tina

Ha ett riktigt gott nytt år med massa rolig hundträning!

Ska bli kul att se resultatet av skålträningen.

Kram

2008-12-30 @ 18:32:08
URL: http://workinglabs.wordpress.com
Postat av: Anna H

Gott nytt ÅrstaÅr! Snart är det dags för en promenad tycker jag.



// Anna

2009-01-07 @ 12:35:51
URL: http://web.telia.com/~u25803499/
Postat av: Anna H

Tack för dina ord om Frida i bloggen!

2009-01-12 @ 12:51:48
URL: http://web.telia.com/~u25803499/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0