Regn, slask och lite mer regn



Idag har vi inte gjort många knop. Som tur är har jag hundar som hellre ligger hemma och sover än går långpromenader i regn och rusk. Tom Millie som annars är en presitions-bajsare i den högre ligan kunde göra ifrån sej under en normal runda himla

Viggo har gjort framsteg! Första dagen här blev han ju väldigt upprörd när han låg i mitt knä och Millie kom in i rummet. Idag var det samma sak, fast han knorrade bara till lite och när jag ställde mej mellan dem lugnade han genast ner sej. Samma sak när jag föste ner honom från mitt knä. Då satt han munnen runt min hand, utan att bita, och när jag frågade honom vad han höll på med så släppte han direkt. Underbart att han inte är helt förstörd tycka om
Imorgon kommer vad som verkar vara en super-familj och hälsar på oss. Om de är lika bra som de verkar skulle det vara helt underbart om han fick flytta hem till dem!

Igår var det träningsträff i garaget. Vi var fler än vanligt och jag lyckades inte vara speciellt strukturerad i min träning. Men Millie och jag visade i alla fall upp apporteringen för Tina, och nu såg tom jag framstegen i Millies gripande och hållande. Kul! Vi fick till lite snygga fotpos. och så tragglade vi kontaktfältsbeteende. Hemma när Millie backar upp på Pigge så rivstartar hon på "kör". Men från targeten så skrittar hon oftast fram till godiset. Får ta tag i farten!

Viggo tränade med Sofia och de fick till fiiina sättande och väldigt försiktiga nosduttar i handen 'toppen'

Håll tummarna för oss imorgon!






-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0