Veckan utmaning



Eftersom vi tog hem segern förra veckan med Millie fantastiska förmåga att både öppna och stänga en låda, fick jag i uppdrag att hitta på nästa utmaning. En stor ära, helt klart!

Utmaningen går ut på att hunden ska backa rakt bakåt några steg för att sen backa upp på ett föremål. Det kan vara en bok, en kartong en Pigge etc.
För er vars hundar redan kan det här, så ska hunden backa upp och sen cirkla ett varv runt med hjälp av framtassarna. Som omvänd klossträning ungefär  ja

Vi har börjat lite med träningen, fast det går mest ut på att jag inte ska klicka för skräp och hålla på kriterierna. Vill inte att Tina och Anna ska stå och titta strängt på mej vid nästa träff  biggrin 
Millie backade fint upp på boken vi anväder men blir lätt steppig och kliver av osv. Efter lite omvänt lockande fattar hon dock galoppen och nu kliver hon iväg ett halvt varv åt höger i alla fall. Känns som en bra början!

Min söta kille skippade gymmet idag och drog iväg och joggade med grisen istället. Så nu har hon tränat både sin lilla kropp och sin lilla hjärna. Skönt med hjälp när man är handikappad tycka om



-

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja passa dig du så du inte får lite positivt straff ;-)

Tina

2008-12-01 @ 17:01:52
URL: http://workinglabs.wordpress.com
Postat av: Emma o grabbarna

Jag är superintresserad av att komma och träna med er. Är på god väg tillbaka i mina gamla tankebanor så jag skulle verkligen behöva lite hjälp med klickerträningen. Maila mig eller skriv i bloggen om när ni tränar och när det finns plats för mig. Supertack för inbjudan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0