Helt slut



Jag har varit hundvakt åt Kelly sen i torsdagskväll, och hon blir kvar tills på söndag. Men jag vet inte hur jag stå ut för jag är helt slut redan nu... Att leva med en stressad hund suger verkligen musten ur en. Och om man dessutom har en valp som vaknar allt för tidigt varje morgon och kräver sin träning och en älskad gris som vill ha uppmärksamhet + ett eget liv blir det lätt lite överväldigande.
Jag har alltid tjatat på min lilla mamma att hon ska ta tag i Kellys träning. Men när hon kommer hem så spelar det ingen roll vad hon har för ursäkter, då ska det tränas! Jag har redan börjat med ett litet veckoschem för passivitetsträning mm och nu tänker jag se till att det följs, annars vägrar jag vara hundvakt!


-

Kommentarer
Postat av: Tina

Kan varmt rekomendera boken "Controlled unleashed" när ni ska jobba med Kelly. Många bra tips hur man jobbar med stress. Titta in på den här hemsidan också http://www.workinggundogs.se/ för intressant läsning.

Tina

2008-06-08 @ 22:10:14
URL: http://workinglabs.wordpress.com
Postat av: Johanna, Millie & Muhze

Tack för tipset! Har redan snokat mej igenom den sidan och tänkte faktiskt diskutera den med dej nästa gång vi ses.

2008-06-09 @ 22:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0