Milliemums



Jag försökte mej på lite omvänt lockande på targeten med Millie. Hon är grym på att kuta ut till den, stampa på den för att sen fort vända och komma tillbaks. Om jag försöker vänta ut henne för att få henne att stanna upp börjar hon kraffsa och bita på den... Men A och T rekommenderade omvänt lockande så nu tränade vi upp middagen.
Hon var lite försiktig i början men sen ramlade poletten ner. Körde också med externbelöning för att få henne att fortsätta i samma riktining och då fick jag några repetioner där hon var lite laddad till och med. Bra! Snart bär det av till agilityplanen, det var aldeles för länge sen sist!

Muhze fick träna på att vara tyst i buren. Jäklar va olika det är om han kan eller inte. Idag var det inte... Men efter ett tag lugnade han sej så pass att jag kunde gå in och slänga lite godis till honom. Sen gick det bättre men den vovven verkar gillar sin egen röst.
Hans kli har inte gått över trots tre kurer med Stronghold :o( Jag pratade med uppfödaren idag och de syskon som kliade sej har alla blivit kli-fria med samma kur. Typiskt att mitt lilla krull inte blir det!


-

Kommentarer
Postat av: Jessica o Minx

Hej!

Jag hittade din blogg via Tassar.

Kul att läsa om er!



2008-06-18 @ 17:19:48
Postat av: Anna H

Men nu får krullis sluta klia sig! Ska vi säga kl 19 imorgon?

2008-06-18 @ 23:58:35
URL: http://web.telia.com/~u25803499/
Postat av: Johanna, Millie & Muhze

Kul att du har hittat hit Jessica!



Ja Anna vi satsar på kl 19.00!

2008-06-19 @ 01:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0