Fantasin tryter



Jag är verkligen i behov av en liten träff med träningsgruppen, känns som fantasin och inspirationen till hundträning har tagit slut. Och eftersom jag inte kan gå så långt just nu borde fyrbeningarna få motionera de små grå istället. Tur att man har en snäll mamma och ex som kommer och tar ut vovvarna på promenad annars skulle de nog klättra på väggarna vid det här laget.
Försökte mej på shejpingläxan men jag fick inte alls till det. Försökte på två olika sätt men inget kändes speciellt smart och Millie fattade inte alls vad jag ville. Visst ska det få ta tid men det kändes som vi var på heeelt fel spår. Hmm några tips?

Jobbade vidare med klossträning för att få lite snyggare ingångar och Millie har fått ganska bra koll på det. Som kloss anväder vi en telefonkatalog och för att inte ta bort hela direkt rev jag av framsidan och använde den som kloss under några repetioner. När den också försvann fick jag några riktigt fina ingångar men det blev lite förvirrat när jag bytte till framför-mappen. Så vi har lite att pyssla med där.

Muhze fick jobba med att bjuda sitt och ligg, stadga och fri-signalen. Han är så söt när vi tränar och funderar verkligen på det vi gör, vilket leder till att han inte hetsar upp sej och så länge jag sköter mej så gör han rätt. Mitt duktiga lilla troll!


image46


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0