Hur svårt ska det va?



Min snälla vet skrev ut ett recept på Stronghold eftersom kliet verkar bero på kvalster. Några andra kullsyskon har varit hos vet och fått den behandlingen rekommenderad. Varken Millie eller Kelly har börjat klia sej, så det här är visst kvalster som föredrar krulliga vovvar.

Eftersom C ändå skulle till Apoteket i tisdags tog hon med receptet och skulle hämta ut det åt mej men fick höra att hon måste ta en kölapp per recept. Eftersom hon redan hade väntat 25 min i kö tyckte hon att det lät lite konstigt, men personalen gav sej inte så C gav upp.
Väl där i onsdags får jag ut Stronghold i två olika styrkor men blir lite fundersam när det står "till katt" på den ena. Personalen hävdar att det stämmer och man får ju hoppas att de vet vad de pratar om. Efter att ha läst bipacksedeln och pratat med vet. ass M kom vi fram till att det inte alls va rätt med katt medicin till lilla Muhze så på torsdagen gick jag tillbaks med den.

Men maken till låg begåvad, velig och okunnig personal får man nog leta efter. De kunde ingenting, gjorde ingenting och det krävdes tre k*rringar för att läsa i fass. Under tiden sitter J och väntar med Muhze i bilen utanför. Efter 30 min med idioterna var jag tvungen att gå ut och ta lite luft och ringer för att kolla läget. Då har herr M precis kissat ner J:s nya bils passagerarsäte...

Även den dagen gick jag hem utan medicin till min lilla valp som kliar sej så att han vaknar på nätterna. När jag på fredagen får ett meddelande om att det "inte är akut" och att jag kan hämta medicinen på måndag fick jag plötsligt en ny förståelse för filmen "Falling down".
Så jag åkte och hämtade tillbaks mitt recept och mina pengar och åkte till Apoteket i Globen istället. Då hade de självklart skickat med fel recept, men eftersom jag nu hade att göra med normal begåvade människor fixade dom det på en kvart.
Nu har de väckt pensionären i mej till liv och jag har redan tagit reda på var man klagar =)


-

Kommentarer
Postat av: Anna H

Men vilket strul! Hoppas det fungerar bra med Stronghold så den lille svartlockige slipper klia sig.

2008-05-10 @ 21:50:46
URL: http://web.telia.com/~u25803499/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0