Nu börjar det



Muhze har börjat samla på sej en del rädslor och klarar plötsligt inte saker som tidigare har funkat bra. Jag har hela tiden funderat på när jag kommer måsta lämna honom hemma från vardagssaker som han är för rädd för att hänga med på. Igår var första gången.
 L och jag skulle åka hem till honom och hämta hans arbetskläder, vilket innebär tvärbana och tunnelbana. Eftersom det är bland det värsta Muhze vet just nu skulle han hänga hos grannen. Grannen som han har träffat sen han var liten, som han har varit hos hur många ggr som helst och vars hund är en av hans bästa kompisar. Men när vi kommer dit vägrar han först gå in i lägenheten och när jag till slut tar honom under armen och går in försöker han rymma även fast Millie och Acke blir bjudna på godis. När vi sen har gått sätter han sej under köksbordet och kommer bara fram för att kolla läget när grannen lagar mat.

Vad ska man göra med det lilla kräket?


-

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad tråkigt att du känner så, jag tror att det du kan göra är att ta med han överallt och hela tiden tvinga honom inte till saker utan bara ignorera.

Låt inte folk hälsa på honom utan låt honom vara med på det avståndet som han själv väljer.

Jag känner ju inte dig men vad jag förstått så kan du hund ialla fall, men jag förstår din frustration.

Jag hoppas det kommer lösa sig.

2008-10-07 @ 21:48:42
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Anna H

Vad jobbigt med Muhze! Jobbigt för er alla.

2008-10-08 @ 13:12:55
URL: http://web.telia.com/~u25803499/
Postat av: Tina

Har du fått senaste Canis. Tänkte genast på det KAthy Sdoa skrev om att inte utsätta hundarna för situationer där dom får panik. Muzze börjar väl komma i åldern där allt är läskigt och det går säkert över om du fortsätter som hitills, inte utsätta honom för mer än han klarar av.

Kram

Tina

2008-10-10 @ 14:51:10
URL: http://workinglabs.wordpress.com
Postat av: Johanna, Millie & Muhze

Tack för stödet, det behövs!

Det svåra med Muhze är att jag inte direkt ser någon logik i rädslorna och att det varierar en del från dag till dag + att jag har prata med nästan alla hans syskons familjer och INGEN har liknande problem...

2008-10-10 @ 16:01:56
URL: http://madaboutdogs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0