Vad gör man?



Millie älskar sin balanskudde "Pigge". När Muhze var yngre var jag tvungen att sätta honom i buren när Millir tränade med Pigge för annars kom han rusandes, kastade sej upp på Pigge eller bet tag i hans nos och försökte släpa med sej honom.

Idag fick Millie ett pass på Pigge och det var lika roligt som vanligt. Sen var det Muhzes tur. Han gjorde allt i sin makt för att slippa nudda Pigge och hoppade tom undan när jag tog fram den. Jag försökte shejpa upp honom på Pigge men efter en stund av låååga kriterier, hög belöningsfrekvens och belöningsplacering utan framsteg gick jag över till att försöka locka upp honom. Ett tag blev han lite exalterad över godiset och satt upp en tass vilket gjorde att Pigge vickade lite vilket i sin tur ledde till att Muhze flydde ut i köket och gömde sej...

Vad gör man?


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0