Glad svans



Millie var lite vild och galen under kvällen. Stackarn har det inte lätt med regn, en tankspridd matte och spring i benen. Så vi körde lite shejping på mattan.
Det enda man kan märka av Millies första år i livet är att hon är fullkomligt livrädd för att ligga på rygg. Förr räckte det med att jag närmande henne när hon låg på sida för att hon skulle fara upp och se ut som om jag hade slagit henne. Men med lite tålamod har allt blivit bättre.

Slutprodukten ska vara att jag kan sätta mej på golvet med brett mellan benen och få Millie att komma och lägga sej på rygg mellan mina knän. Vi började lite smått idag med att komma och lägga sej spontat på rätt ställe och sen började vi fila på att få min lilla gris att luta sej en aaaaning åt sidan. Men oj va svårt det kan vara när det är mycket roligare att backa, lägga sej som en groda, snurra eller helt enkelt viffta på svansen som en galning och stirra ut matte.
Till slut lossnade det och hon la sej först på höften för att sen luta hela kroppen. Vi slutade när det gick som bäst, men imorgon blir det torrfoder till frukost så att träningen kan fortsätta.


-

Kommentarer
Postat av: marie

Hej Johanna

första gången jag är in och tittar..skäms så.

Mycket bra läsning. Vad kul att Millie gjorde så bra ifrån sig. Då kommer du säkert att lyckas med att få henne att slappna av även om hon ligger på rygg. Lycka till.

Marie



ps har just startat en blogg också...men inge märvärdig alls. Vill du kan du kika in.

2008-09-15 @ 22:48:19
URL: http://fredriksson-marie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0