Lek!



Det pratas mycket i klickersvängen om att man ska leka med sin hund. Något som jag absolut håller med om och som jag ofta tycker att folk gör, dock med variernade resultat.
I helgen figurerade jag på ett mh där två kullar av en bruksras skulle beskrivas. Med på beskrivningen var en av uppfödarna och alla hundägare, utom en, hade stor erfarenhet av hund och hundträning. Men oj va dåliga de va på att leka med sina hundar! På ett mh ingår kamplek med ägaren och figurant vid flera tillfällen och jag blev minst sagt förvånad när hussarna och mattarna inte ens kunde få sina vovvar att vilja gripa trasan, medan majoriteten av hundarna glatt sprang ut på avståndsleken och kampade med figgen som engagerade sej i leken istället för att stelt vifta lite med trossen. 
Det finns väl inget roligare än att busa runt med vovven, så varför är det så svårt att släppa loss?

Själv fick jag bara spöka och spenderade dagen med att kliva fram bakom en gran och skrämma slag på de stora tuffa brukshundarna.  





-
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var inte ledsen. Nästa gång du ska figga får du säkert leka kamplekar i stället för att va spöke. Kanske med massa mallar och tervar om du har riktig tur.

Pax för att få ta hem Millie när du har blivit uppäten av belgarna. Hehehe....

2009-04-21 @ 15:46:15
URL: http://www.fievelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna H

Tack tack :)

2009-05-15 @ 09:45:39
URL: http://web.telia.com/~u25803499/
Postat av: Anna H

Tack för erbjudandet om att hjälpa till med Kvatro :-) Uffe är hemma i tre veckor så det är lugnt på den fronten. Sen hoppas jag vara så pass återställd så jag kan manövrera både barnvagn och hund. Då kan vi väl promenera ihop!



// Anna

2009-06-27 @ 15:25:29
URL: http://web.telia.com/~u25803499/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0