Jourhunden Milo



Jag har tidigare jobbar för föreningen Hundar Utan Hem och hade då hand om hunden Milos väl och ve. Han bodde länge i jourhem hos min bror och kändes verkligen som en del av familjen. När jag sen hittade "rätt" hem åt honom kändes det underbart att få ge den här fantastiska hunden chansen till ett bra liv. Tyvärr blev jag grundlurad av den nya familjen och Milo är nu tillbaks hos föreningen och bor hos mej i jourhem. 
 
Jag upplever det som att hans förra hem inte har tränat med speciellt vänliga metoder, mycket av det vi hade jobbat med är nu bortblåst och hans förtroende för människor är skadat. Men han är smart och lättlärd som få så vi ska nog få rätsida på det som är svårt. Åt Milo önskar jag ett träningsintresserat hem som tränar med positiv förstärkning och ger honom den chans att va den fantastiska hund han är.




-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0