En gammal goding!


När min första hund, Ella, kom in i mitt liv kunde jag inte jätte mycket om hundar. Jag hade alltid drömt om att ha hund och kommer ihåg att den första riktiga hundboken jag läste va "Kontaktkontraktet". Efter en tid med Ella insåg jag att jag måste lära mej myyycket mer om hundar, bara för att klara av min egen. Ska man säga på grund av, eller kanske tack vare Ella började jag utbilda mej inom hunderiet.

En av de första grejerna var det här med aktivering. På min första valpkurs fick vi komma med förslag på passande aktivering och jag föreslog "godisträd" som jag hade läst om på någon site. På den tiden gjordes det minst ett godisträd per långpromenad, nu har jag helt glömt det. Så här om dagen fick Millie ett hederligt gammalt godisträd!

Hon var inte jätte impad men letade snällt reda på alla godisar och petade loss dem ur barken. Självklart gör vi den här extrema aktiveringen med hjärtformat godis!
Om du vill göra samma sak med din hund ska du va noga med att vovven inte måste skada trädets bark för att komma åt godiset.




In action!





-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0