Aktivering som passar regniga dagar




Varken grisen eller jag är speciellt stora fans av att va ute och traska när det blåser och regnar slask. Så efter en kort runda i kvarteren körde vi lite vardagsrumsträning och filade på några trick.
Nu äter madame sin middag och har hållt på med det i snart 25 min. Jag har sparat ett gammal färdiggnagt märgben som jag fyller med hennes middag (hon äter Vom & Hundemat) och lägger i frysen en timme. Sen får hon roa sej med att slicka och gnaga ur maten, medan jag sitter i soffan och pluggar. Om din vovve käkar torrfoder kan du lika gärna smeta in lite leverpastej och frysa, eller klämma ner rå blodpudding. 
Perfekt aktivering för regninga dagar eller bara allmänt bekväma hundägare. Vill man verka riktigt kunnig kan man kalla det "berikning". himla



-

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0