Måndagsgruppen vecka 13!


Vi har numera tre Kelly i gruppen; en vit, en röd och en liiiten svart. Om alla kommer nästa vecka ska jag försöka knäppa kort på dem. De är söta som socker alla tre men väldigt olika.

I måndags la vi en del krut på kontakt och hundmöten. Vi hade två nybörjare i gruppen men det är kunskaper som även "gamlingarna" behöver fila lite på.
Hatti har gjort enorma framsteg sen förra veckan! I slutet av träningen satt hon tom i gruppen utan att bry sej speciellt om de andra hundarna medan matte lyssnade på mitt babbel. Grymt! Lill-Kelly drog på sej sin rosa polo och travade sej igenom alla utmaningar. Hon gjorde det dock väldigt svårt för mej att koncentrera mej, valptarmen vände nämligen nästan ut och in på sej!

Vita Kelly var väldigt koncetrerad och jobbade på bra, hon var också den enda som klarade av utmaningen direkt i slutet av stafetten! Jag har märkt att flera av vovvarna har börjat slarva med var de har tassarna när de hälsar, de är mer i luften än på marken =) Så i slutet av varje slalombana ställde jag en karl som hade som uppgift att prata med glad röst och hälsa på hundarna. Varje hund skulle klara att hälsa i fem sekunder med tassarna i backen innan de fick börja gå tillbaks. Oj oj va vissa fick kämpa!

Zion och Bubba har börjat greppa utmaningen, var och en på sitt speciella sätt. Shandy sjöng en snutt för oss, lekte som en vilde och jobbade riktigt bra. Måndagsgruppen är riktig lyx för mej!


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0